Videoserver YouTube oslavil páté narozeniny oznámením, že lidé z celého světa shlédnou na jeho stránkách více než 2 miliardy videí denně. Ještě v říjnu minulého roku to bylo něco přes miliardu. Průměrný návštěvník stráví na YouTube 15 minut denně. Ve srovnání s televizí to stále není dost, to se však YouTube snaží změnit. „Blíží se den, kdy lidé již nebudou uvažovat o online videu a televizi odděleně,“ uvedl ředitel reklamních programů YouTube Shishir Mehrotra.
Portál, který skrývá obrovský výdělečný potenciál, zvýšil v minulém roce své příjmy. Na konci roku 2009 byly domovské stránky YouTube vyprodány každý den ve 20 zemích světa. Počet inzerentů využívajících grafické reklamy se zdesetinásobil. Analytici hovoří o tom, že by YouTube mohl letos začít přispívat k celkovým hospodářským výsledkům svého vlastníka – společnosti Google.
-kk-