12 způsobů, jak vylepšit marketingové brožury

Ilustrační snímek

Každý rok skončí spousta podniků na tom, že přespříliš spoléhá na jediný komunikační kanál: Internet. Ale marketing není o tom, jaké médium je nejlepší. Jde o získávání a udržení zákazníků. Lidé stále očekávají, že opravdová firma bude mít svoji brožurku. Mohou si jí vzít domů a přečíst.

Brožura je nástroj k podpoře jiných marketingových aktivit, jako jsou reklama, direct mail nebo internetová reklama. Dobrá brožura stále může prodávat. Portál allBusiness přináší 12 rad, jak navrhnout co nejlepší brožuru.

  1. Musíte vědět, co čtenář chce. Tzn. pište z jeho úhlu pohledu – co potřebuje čtenář vědět na to, aby se rozhodl koupit vaše zboží?
  2. Motivujte čtenáře, aby publikaci otevřel. Každý vidí nejdřív vnější stranu brožury. Pokud ji nezvládnete, promarnili jste příležitost se prodat. Zkuste hned na obalu čtenáře nějak namotivovat – obsahuje odbornou studii zdarma, poukaz na slevu, informace o výprodeji apod.
  3. V brožuře, která obsahuje 8 a více stran, je nutný obsah. A právě obsah vám pomůže prodat brožuru – jednotlivé položky by měly obsahovat hlavní prodejní výhody zboží.
  4. Sepište výhody produktu. Ne jeho charakteristiku, ale výhody pro zákazníka. Každou položku rozepište.
  5. Vaši brožurku by si klient měl ponechat. Když poskytnete kvalitní informace, udělá to a ještě ji možná půjčí svým známým.
  6. Buďte kreativní při vymýšlení tvaru publikace. Klasické formáty mohou být fádní.
  7. Pokuste se být osobní. Představte si řečníka, jak najednou vystoupí, vybere jednoho z mnoha svých diváků a začne mluvit přímo k němu. Pokuste se o totéž ve své brožuře. Je větší šance, že vám čtenář uvěří.
  8. Vytvořte atmosféru. Když prodáváte krby, nepopisujte jen jejich druhy. Popište, jak se člověk u ohně cítí, když zrovna venku mrzne.
  9. Od začátku prodávejte. Příliš mnoho informací nebo příliš málo – obojí je špatně. Řekněte to hlavní a ujistěte se, že vaše kontaktní informace, ceny a způsob objednávek čtenář snadno nalezne.
  10. Zaměřte se na potřeby zákazníků. Pozor - to, co považujete za důležité, nemusí klienty vůbec zajímat.
  11. Nasměrujte čtenáře. Uvnitř brožury zaveďte jednoduchý systém orientace, který umožňuje ji prolistovat a nalézt rychle vše, co je třeba. Každý nadpis by měl motivovat k přečtení dané sekce.
  12. Nezapomeňte na výzvu k akci. Každá brožura musí končit jasnou pobídkou. Můžete poskytnout zelenou linku pro více informací nebo nějaký jiný jednoduchý kontaktní mechanismus. Pokud tento umístíte na každou stránku publikace, zvýšíte svoje šance. 

-th-

Zdroj: AllBusiness - americký server a komunita pro malé a střední podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje AllBusiness