Každý rok skončí spousta podniků na tom, že přespříliš spoléhá na jediný komunikační kanál: Internet. Ale marketing není o tom, jaké médium je nejlepší. Jde o získávání a udržení zákazníků. Lidé stále očekávají, že opravdová firma bude mít svoji brožurku. Mohou si jí vzít domů a přečíst.
Brožura je nástroj k podpoře jiných marketingových aktivit, jako jsou reklama, direct mail nebo internetová reklama. Dobrá brožura stále může prodávat. Portál allBusiness přináší 12 rad, jak navrhnout co nejlepší brožuru.
- Musíte vědět, co čtenář chce. Tzn. pište z jeho úhlu pohledu – co potřebuje čtenář vědět na to, aby se rozhodl koupit vaše zboží?
- Motivujte čtenáře, aby publikaci otevřel. Každý vidí nejdřív vnější stranu brožury. Pokud ji nezvládnete, promarnili jste příležitost se prodat. Zkuste hned na obalu čtenáře nějak namotivovat – obsahuje odbornou studii zdarma, poukaz na slevu, informace o výprodeji apod.
- V brožuře, která obsahuje 8 a více stran, je nutný obsah. A právě obsah vám pomůže prodat brožuru – jednotlivé položky by měly obsahovat hlavní prodejní výhody zboží.
- Sepište výhody produktu. Ne jeho charakteristiku, ale výhody pro zákazníka. Každou položku rozepište.
- Vaši brožurku by si klient měl ponechat. Když poskytnete kvalitní informace, udělá to a ještě ji možná půjčí svým známým.
- Buďte kreativní při vymýšlení tvaru publikace. Klasické formáty mohou být fádní.
- Pokuste se být osobní. Představte si řečníka, jak najednou vystoupí, vybere jednoho z mnoha svých diváků a začne mluvit přímo k němu. Pokuste se o totéž ve své brožuře. Je větší šance, že vám čtenář uvěří.
- Vytvořte atmosféru. Když prodáváte krby, nepopisujte jen jejich druhy. Popište, jak se člověk u ohně cítí, když zrovna venku mrzne.
- Od začátku prodávejte. Příliš mnoho informací nebo příliš málo – obojí je špatně. Řekněte to hlavní a ujistěte se, že vaše kontaktní informace, ceny a způsob objednávek čtenář snadno nalezne.
- Zaměřte se na potřeby zákazníků. Pozor - to, co považujete za důležité, nemusí klienty vůbec zajímat.
- Nasměrujte čtenáře. Uvnitř brožury zaveďte jednoduchý systém orientace, který umožňuje ji prolistovat a nalézt rychle vše, co je třeba. Každý nadpis by měl motivovat k přečtení dané sekce.
- Nezapomeňte na výzvu k akci. Každá brožura musí končit jasnou pobídkou. Můžete poskytnout zelenou linku pro více informací nebo nějaký jiný jednoduchý kontaktní mechanismus. Pokud tento umístíte na každou stránku publikace, zvýšíte svoje šance.
-th-