5 "levných" marketingových rad

Existují způsoby, jak propagovat váš byznys, aniž by to stálo hodně peněz? Jak o sobě můžete dát vědět bez toho, aby se firma dostala do finanční krize?

Pravda je, že marketing většinou potřebuje peníze. Jsou však i určité levné či dokonce bezplatné možnosti, jak dostat vaše výrobky nebo služby do světa. Připravte se ale na to, že budou vyžadovat časovou investici.

- Budování kontaktů. Choďte na setkání místní obchodní komory a dalších organizací, kde můžete potkat své „ideální“ klienty. Sbírejte vizitky a obratem zpětně kontaktujte ty, kteří vám je dali. Pokud nemohou využít vaše služby, zeptejte se, zda nevědí o někom, kdo by mohl.

- Společenská setkání. Dejte si závazek říci na každém společenském setkání něco, co by mohlo být pro účastníky užitečné. Je to dobrý způsob nejen ke sdílení znalostí a pomáhání ostatním, ale také zviditelnění před lidmi, kteří by mohli využít vašich služeb.

- „Užitečný“ prospekt. Vytvořte takový prospekt, který bude mít pro příjemce hodnotu. Opatřete jej názvem jako například „Top ten marketingových taktik, které by si přála znát vaše konkurence“. Nezapomeňte uvést své jméno, telefonní číslo, e-mail, URL a krátkou reklamu, která představí váš byznys.

- Společné podniky. Hledejte kolegy a obchodní sdružení, jejichž činnost doplňuje tu vaši, a propagujte se společně.

- Dopisy novinářům a obchodním publikacím. Měly by být dostatečně zajímavé pro zveřejnění. Možná vás překvapí, jak často bývají otištěny dobré dopisy. Ani zde nezapomeňte na kontaktní informace.

-kk-

Zdroj: About Marketing - část amerického portálu About.com věnovaná marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Marketing