Andrew Hindes, instruktor v oboru PR, stručně shrnuje 7 věcí, které jsou nezbytné pro vytvoření kvalitního PR materiálu. Jsou to:
- Plánování: Než začnete psát, zvolte si cíle – čeho chcete dosáhnout? Co chcete říci? Komu to především chcete sdělit?
- Vyprávění: Příběh má větší šance zaujmout a dobře se čte.
- Empatie: Vžijte se do pozice čtenáře vašeho článku, tj. ne do pozice klienta.
- Kontext: Pomozte publiku porozumět širšímu významu vašeho sdělení, např. důležitost pro odvětví, pro společnost apod.
- Tok textu: Dobré psaní se dobře čte. Zvláště hlídejte přechody mezi jednotlivými částmi. Přečtěte si vše nahlas a ujistěte se, že text je plynulý a dobře se čte.
- Struktura: Pořadí myšlenek má velký vliv na to, jestli se čtenář dostane ke klíčovým informacím, nebo zprávu ani nedočte.
- Přesnost: I když materiál napíšete perfektně, bude to mít nulový význam, pokud základní fakta budou nesprávná.
Kromě toho však autor dodává, že absolutní nezbytností je i bezchybný pravopis. Gramatika vás totiž reprezentuje podobně jako oblečení. A představte si, že byste na pohovor přišli v teplákách…
-th-