Desatero zavádění CRM s nízkým rozpočtem

S rostoucí složitostí ekonomického prostředí roste i potřeba zavádění efektivních systémů CRM. S tím však souvisí i nižší rozpočty. Článek proto přichází s deseti radami, jak implementovat CRM efektivně z hlediska nákladů.

- Nejprve pečlivě zmapujte své požadavky. Pokud si předem neujasníte své požadavky, zaplatíte za požadavky specifikované dodavatelem (jehož hlavní zájem je maximalizovat zisk) asi o polovinu více.

- Nemusíte vybírat nejznámější značky. Když budete znát své požadavky, pravděpodobně zjistíte, že vám může vyhovovat i levnější nabídka. Vždy se však přesvědčte o serióznosti prodejce a jeho vyhlídkách na setrvání na trhu v budoucích letech.

- SaaS není automaticky levnější. Hostovaný software nemusí být levnější než interní varianta.

- Neomezujte výběr. Organizace často platí příliš, protože si zbytečně omezují výběr.

- Dobře vyjednávejte. I v horší ekonomické situaci je prostor pro vyjednávání. Nemusíte jednat jen o ceně softwaru, ale například i počtu servisních dní. Máte-li pochybnosti, využijte služeb konzultanta zaměřeného na CRM.

- Nenakupujte software příliš ve velkém. Začněte u počtu licencí, který momentálně potřebujete. Řada firem totiž nakupuje příliš mnoho licencí, které nakonec nevyužije. Pravděpodobně zjistíte, že potřebujete mnohem méně softwaru, než jste si původně mysleli.

- Začněte jednoduše. Nejlepší bývá rozdělit projekt do jednotlivých fází. Většinou stačí nejprve implementovat základy systému a další možnosti přidávat postupně. To snižuje výši nákladů, které je třeba uhradit předem.

- Více spoléhejte na vlastní zdroje. Nemá smysl platit prodejce, aby plnili úkoly, které můžete jednoduše zastat sami.

- Najměte vývojáře. Zvažte, zda pro vás nebude výhodnější, když si zaplatíte vývojáře, který bude trávit určitý počet dní na vašem pracovišti, vy jej budete moci sledovat, ptát se a osobně požadovat konkrétní věci.

- Využijte třetí strany. Nemusíte využívat jednoho prodejce pro všechno. Často najdete kvalifikované a schopné třetí strany nebo nezávislé dodavatele, kteří se zapojí do vašeho projektu, aniž byste jim museli platit stejné odměny jako prodejcům.

-kk-
Zdroj: MyCustomer - britský portál věnovaný marketingu a zákaznickému servisu
Zobrazit přehled článků ze zdroje MyCustomer