Pokud se chceme vcítit do cílové skupiny, musíme se nejdříve umět sami na sebe podívat z jiné perspektivy. O PR to platí dvojnásob, protože právě v tomto oboru je zajišťována komunikace s mnoha různými skupinami v okolí firmy. A zdalipak PR ví, co o nich ostatní říkají?
Vtipy existují o každé profesi. Pojďme si konec roku zpestřit několika anekdotami z oboru public relations. Třeba tak získáme lepší nadhled, který nám v novém roce pomůže být ve svém oboru ještě lepšími.
Tiskové zprávy
Kolik lidí je potřeba na výměnu žárovky v oddělení PR?
Čtyři. Jeden na to, aby namontoval novou žárovku, a další tři na identifikování klíčového poselství, sepsání a distribuci tiskové zprávy.
Vysvětlení oboru PR
Co udělá manželka PR profesionála, když nemůže spát?
Převalí se na bok a zeptá se ho: „Miláčku, co že to vlastně je, čím se živíš?“
Práce pro klienta
Žena z PR agentury zemře. Stojí před nebeskou branou a snaží se argumentovat: „Jsem příliš mladá na to, abych mohla umřít, vždyť je mi jen 45 let!“
Svatý Petr odpovídá: „Opravdu? Podle našich výpočtů vám má být 82.“
Žena: „A jak jste k tomu došli?“
Svatý Petr: „Přece z vašich timesheetů.“
Pokrytí v médiích
Mojžíš se svým lidem utíká pouští pronásledován faraonovými vojsky. U Rudého moře se zastaví a vidí, že jsou v pasti. „Nemáte někdo nápad, jak se z toho dostat?“ Ptá se svých bojových poradců. Jeden z nich odpoví: „S tímhle nic neuděláme. Kdybychom měli čas, postavíme si vory, ale na to je už příliš pozdě. Teď jsme odsouzeni ke zkáze.“
Nikdo jiný z jeho blízkých nemá řešení, až se opatrně přihlásí Mojžíšův poradce na PR. Mojžíš se podiví: „Ty? Ty máš řešení?“
„No, promiňte, šéfe, to zrovna ne. Ale jestli nás z tohohle vysekáte, tak vám zaručuju minimálně dvojstránku v Bibli.“
-th-