Řešení tohoto problému začíná již při nákupu. Firma by měla sestavit seznam záležitostí, které by měl CRM projekt řešit (zlepšení produktivity, návratnost investic…), a poté se ptát jednotlivých dodavatelů, jak jí mohou v tomto směru prospět. Dobré je získat také reference od zákazníků, kteří v minulosti řešili podobné problémy. Zkušební časově omezené demoverze programy jsou výborným nástrojem zpětné vazby, ale nemusejí být vhodným východiskem při rozhodování o nákupu projektu. Představu o schopnostech CRM aplikace si lze udělat tak, že kupující firma zpracuje rozvrh každodenních činností, které prověří flexibilitu celého systému.
Proces nabídek a prezentací není nutno zavrhovat, k získání představy o nejlepším řešení však není nutno zpravidla kontaktovat více jak tři firmy. V případě potřeby je možno využít služeb konzultantské společnosti nebo některého z průzkumů. Odborníci doporučují začít vypracováním seznamu funkcí, které CRM software musí nebytně obsahovat. (Měl by mít zhruba 15 otázek pokrývajících všechny specifické požadavky společnosti.) Po zúžení výběru dodavatele je možné počet otázek zvýšit. Zdroj: CRM Buyer - Server zabývající se oblastí CRM celkově - provozování, nákup systémů, zavádění atd. Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Buyer