Výzkumy považují za nejvhodnější vycházet při stanovení dopravného z aktuálních ročních výdajů firmy v této oblasti plus rozumné navýšení na neočekávané výdaje. Berte v úvahu také hmotnost zboží – většina zákazníků považuje stanovení poplatků na základě váhy za nejlogičtější pro obchodníky, a v podstatě nejpoctivější. V případě abnormálně těžkého zboží však může být tento princip pro firmy nevýhodný. Společnost by měla nabízet více cest, jimiž se může produkt dostat k nakupujícímu – mnoho lidí ocení spíše než expresní dodávku za vyšší ceny, možnost levnější dopravy.
Pro speciální nabídky, promotion a reklamní kampaně používejte snížené sazby – specifikujte období, po něž je bude možno využít a zaměřte se spíš na získání stálých zákazníků. Výši plateb specifikujte předem, aby nebyl nakupující nepříjemně překvapen. Možnost dopravy zdarma nabízejte s rozmyslem – většinou je využívána, překročí-li cena objednávky přesně danou hranici. Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral