Zajímavý a kvalitní produkt je důležitý, ale k úspěchu sám o sobě nestačí. Přítomnost na webu je naprosto nezbytná a opravdovým oříškem je zviditelnění se. Portál časopisu Forbes přináší 10 možných způsobů lákání klientů prostřednictvím online marketingu, které jsou dostupné i pro malé podniky:
-
Vytvořte blog.
-
Zapojujte se aktivně na diskusních fórech (a díky registracím získáte slušný seznam kontaktů).
-
Mějte ten nejlepší obsah – použijte filtry a agregátory a poté publikujte informace, které jsou pro sektor nejdůležitější.
-
Připravujte zajímavé a kreativní soutěže.
-
Vyzkoušejte vydavatelskou činnost – eBooks, bílé knihy.
-
Zapojte své kontakty pravidelnými newslettery.
-
Nabízejte widgets a badges. Widgets jsou miniaplikace, s jejich pomocí umožníte sdílet něco zajímavého. Badges jsou grafické prvky především pro zábavu.
-
Vytvořte dojem experta pomocí rozhovorů s experty v oboru.
-
Publikujte videa, zajímavé spoty.
-
Nabídněte podcasts z oboru – obvykle v audio formě. Umožňují poslech relevantních informací v autě nebo třeba v posilovně.
Jistě existuje mnohem více způsobů – výše jde jen o výběr. A rozhodně není třeba používat všechny tyto techniky. Jakmile si ale vyberete, buďte konzistentní. Klíčem k úspěchu je kvalitní a pravidelný obsah, který zaujme uživatele i vyhledávače.
-th-