Největší událost roku přilákala také ohromné množství diváků. A kdo byl chytrý, ten toho využil. Zkuste využít alespoň některé z následujících lekcí marketingu, které se při akci vyplatily:
Staňte se expertem
Média i veřejnost prahla po čemkoliv s souvislosti s královskou svatbou a mnoho podnikatelů se toho chytlo. Byli experty na nevěstiny šaty, dort, prostě cokoliv, co mohlo přitáhnout pozornost.
Pojistěte si to na sociálních sítích
Jakákoliv událost s mnoha televizními diváky zaručeně vzbudí zájem i na sociálních sítích. Zajímavě toho využil Schweppes, oficiální dodavatel královské rodiny. Kromě toho, že prodává speciální sortiment se značkou královské svatby, vytvořil na Facebooku virtuální přání ke svatbě, které mohli fanoušci podepsat.
Kontrolujte tok informací
Královská rodina v této oblasti poskytla marketérům dokonalou lekci. Průběžně vypouštěla rozumné množství informací a detailů, které veřejnost zajímaly. Dokonce i udělala vyhlášku, jaké druhy suvenýrů se mohou vyrábět.
Přizpůsobte svůj obsah
Pokud si někdo chtěl ukousnout alespoň malý kousek svatebního marketingového koláče, musel svůj obsah v souvislosti se svatbou předat zákazníkům ve správný čas. Příkladem může být emailový zpravodaj z cestovní kanceláře zaměřený na 5 destinací, o kterých pár uvažoval v souvislosti se svatební cestou.
I malý detail může tvořit velkou zprávu
U velký událostí, jako královská svatba bezesporu je, stojí za to zveřejnit každý detail. Takto královské svatby využili i australští pěstitelé vlny, z nichž každý věnoval hrst vlny. Ta se použila na výrobu látky vhodné na oblek, kterou dostal princ William jako svatební dar.
Podporujte očekávání
Svatba trvala jen pár hodin, ale chytří podnikatelé očekávání svatby využívali měsíce. Při jakékoliv velké události se vyplatí využívat message typu „už jen 2 týdny.“ Podpoříte tím marketingový efekt.
Sentiment prodává
Moderní marketing se orientuje spíše na chytrá a inovativní řešení. Královská svatba nám ukázala, že sentiment stále prodává. Mnoho bývalých britských kolonií si zakládá na své samostatnosti. Ale jak jde o svatbu, vyhrává romantika.
Pozor na obrácený efekt
I královský svatba si získala svůj díl kritiky. Náklady na bezpečnost, celkové výdaje na královskou rodinu apod. Pokud tedy událost vyvolává i kontroverze, připravte se, jak budete na negativní názory reagovat.
Užijte si to
Každému je jasné, že šílet okolo královské svatby je trochu bláznivé, ale to je někdy celý marketing. Takže se klidně nechávejte unášet a užijte si to – zvláště když to podporuje hodnoty vaší značky.
-th-