Hodně bylo již napsáno o spolupráci marketingu a prodeje. Většina firem se nakonec naučila, jak tyto dvě funkce ve firmě efektivně skloubit. Kromě toho nejnovější automatizované systémy (především v online marketingu) dokáží předat informace do oddělení odbytu přesně ve chvíli, kdy se ze zaujatého diváka stává osoba připravená nakupovat.
Nejvyspělejší B2B organizace se však pomalu posouvají k modelu integrace marketingu s prodejem. Jejich sloučení totiž nikdy nebylo potřebnější než teď: Automatizované marketingové systémy vyžadují stále nový smysluplný obsah v reálném čase včetně rychlé zpětné vazby, a to vyžaduje hodně práce. Marketing a prodej musí integrovat svou snahu tak, aby vše fungovalo jako dokonale promazaný stroj. Procesy jsou tak rychlé, že práce „vedle sebe“ už nestačí.
Sloučení znamená zvládání nových funkcí v reálném čase. Objevují se nové kontakty a je třeba vyhodnotit jejich chování a vhodnost pro další sledování. Prodejci musí poznat odezvu na kampaň a rozeznat, že potenciální klient byl získán díky ní. Jedině tak lze totiž efektivně využívat celý potenciál automatizovaného marketingu.
-th-