Nejlepší reklama je osobní doporučení

V dnešní době existuje více marketingových kanálů než kdykoli před tím. Více než tři čtvrtiny zákazníků z celého světa však v nedávném výzkumu mezinárodní marketingové společnosti Nielsen uvedly, že nejefektivnější forma reklamy jsou zákaznické názory. Výzkumu se zúčastnili uživatelé Internetu ze 47 trhů v Evropě, Tichomoří, Amerikách a na Středním východě.

Zjištění, že zákazníci důvěřují zkušenostem publikovaným on-line stejně jako firemním webovým stránkám, posiluje pozici on-line hodnocení a doporučení. Znamená to také, že by se marketéři měli více zaměřit na to, co zákazníci sdělují o jejich značkách v on-line prostředí. Nejjednodušší je udělat ze zákaznické zpětné vazby důležitou součást firemního webu.

Podobné závěry přinesl i výzkum společností GFK Roper Consulting nebo DoubleClick, které se také zaměřily na důvěryhodnost zdrojů používaných při rozhodování o koupi. Na první příčce se v obou případech umístila ústní doporučení (word of mouth). Právě tento typ marketingu bude hrát stále důležitější roli.

-kk-

Zdroj: eMarketer - Internetové stránky předního světového poskytovatele statistik v oblasti internetové reklamy a e-komerce.
Zobrazit přehled článků ze zdroje eMarketer