Malé firmy se často vyhýbají programům zákaznické loajality. Obávají se, že by se kvůli nim musely pouštět do nákladných a složitých akcí. Implementace takového programu však nemusí být jinak nákladná ani složitá. A loajální zákazníky potřebuje každá firma - už s ohledem na to, že získat nového zákazníka stojí pětkrát tolik. Článek popisuje čtyři typy úspěšných programů zákaznické loajality.
- Program členství. Členské programy představují jeden z nejlepších způsobů udržení zákazníků. Většina takových programů poskytuje svým členům nejrůznější výhody jakožto součást jejich členství. Setkáme se s nimi například u restaurací.
- Program odměn. Tyto programy poskytují zákazníkům různé dárky a výhody na základě objemu příslušných obchodních vztahů.
- Příslušnost ke komunitě. Většina lidí vyhledává společnost nějaké komunity. Získává tím pocit bezpečí a pevnější místo na světě. Firmy by proto měly uvažovat, jakou komunitu kolem sebe vytvářet. Prodejci sportovního vybavení například sponzorují sportovní akce.
- Propojení obchodních procesů. Tato metoda spočívá v rozmístění obchodních procesů firmy do obchodních procesů zákazníků tak, aby pro zákazníky bylo opuštění služeb firmy finančně nevýhodné. Pokud bude například zákazník využívat ke svému on-line podnikání nástroje jediného poskytovatele, těžko bud přecházet na jiné
-kk-