Psaní tiskových zpráv je poměrně snadné, což vede k tomu, že je píše téměř každý. Novináři jsou však pak těmito zprávami zavaleni a většině z nich se nedostane pozornosti médií. Jak tedy vytvořit tiskovou zprávu, která nezapadne?
- Zašlete ji správnému novináři. Předem si určete tituly a novináře, kteří se zabývají vašimi tématy.
- Zašlete ji tak, jak ji potřebují. Zjistěte si, jakou formu komunikace jednotliví novináři preferují.
- Zajistěte vhodný obsah. Ujistěte se, že vaše tiskové zprávy budou obsahovat reálné informace, které mohou zajímat veřejnost.
- Vyhněte se reklamním trikům. Minimalizujte slova jako „revoluční" nebo „nejlepší". Soustřeďte se více a fakta a čísla.
- Vyhněte se nicneříkajícím frázím a žargonu. Nepoužívejte věty a slova, pod nimiž si čtenář nedokáže nic představit. Pozor si dávejte také na profesní žargon.
- Používejte standardní zpravodajský styl. Nejdříve uveďte nejdůležitější informace. Úvod by měl odpovídat na otázky kdo, co, proč, kde, kdy a jak.
- Buďte struční. To, co popisujete na dvou stranách, lze efektivněji vyjádřit na polovině strany.
-kk-