Tiskové zprávy nejsou jen pro velké firmy. I malým firmám mohou posloužit jako nenákladný nástroj pro získání pozornosti. Novináři nebo bloggeři často procházejí tiskové zprávy, aby našli zajímavý lokální obsah. Článek přináší osm tipů pro efektivní tiskovou zprávu.
- Relevantnost obsahu. Ze všeho nejdříve se rozhodněte, jaké informace budou ve vaší tiskové zprávě. Měly by být takové, aby zaujaly a také zacílené pro určitý typ média. Je pochopitelně zbytečné zasílat zprávu o novém programu pro kompresi dat do odborného časopisu pro chovatele zvířat.
- Přizpůsobení příjemci. Tisková zpráva by měla obsahovat určitý osobní přístup, zejména chystáte-li se oslovit bloggery nebo on-line novináře. Je sice nepraktické upravovat každou zprávu pro různé příjemce, držte se však tohoto postupu alespoň u klíčových médií.
- Shrnutí. Když sami vytvoříte stručné shrnutí svého oznámení, editoři nebudou muset příliš dlouhou zprávu upravovat. První odstavec či dva by proto měly shrnout vše podstatné.
- Dárky. Tisk má rád pozornosti zdarma, proto se neostýchejte poslat editorovi malý dárek za to, že vám věnuje pozornost.
- Poděkování. Když dáváte rozhovor určitému médiu nebo vám věnuje pozitivní pozornost, poděkujte svým tiskovým kontaktům. Zvýšíte tím šanci, že budete osloveni i příště.
- Poctivost. Čím pravdivější vaše tisková zpráva bude, tím větší má šanci, že se dostane na veřejnost. Vyhýbejte se přehnaným adjektivům, zůstaňte raději u faktů.
- Klíčová slova. Ujistěte se, že v tiskové zprávě uvádíte i klíčová slova a slovní spojení, abyste zjednodušili novinářům orientaci v tématech.
- Pozornost. Pečlivě vybírejte titulek zprávy, aby přilákal pozornost. Měl by obsahovat klíčové body sdělení. Když titulek nezaujme, většinou již nezáleží na tom, co je uvnitř zprávy.
-kk-