Je třeba znát standardní slevy a ceny a jednání začít právě od tohoto bodu. Podnik musí vědět, jaké body smlouvy by jej posléze mohly stát další peníze. Klíčem je tedy mít aktuální informace o trhu s CRM technologiemi. Dodavatelé současně vytvářejí nové variace programových balíků, aby pobídli zákazníka k větším nákupům. Při samotném vyjednávání je nejběžnější chybou, přestane-li podnik srovnávat svého dodavatele s ostatními, čímž se připravují o trumfy v ruce. Celý proces vyžaduje řadu specifických znalostí a dovedností – od poznání konkrétních potřeb organizace přes technologie až po ekonomické vědomosti, aby bylo možno zhodnotit jednotlivé možnosti z hlediska perspektivy investic.
Mnoho větších společností má vlastní oddělení zabývající se IT a softwarem, pro zjištění situace na trhu využívají pak služeb jiných firem. Pro menší firmy však může být expertíza příliš finančně náročná. Liší se také způsob vyjednávání – někdo se orientuje zejména stanovení podmínek a možných rizik pro kupujícího, jiný na co nejnižší cenu. Nejčastější příčinou velkých výdajů bývá právě nevhodně sestavený návrh smlouvy.