Co nikdy neříkat novinářům

Medializace je obvykle vcelku pozitivní věc – není přece snadné dostat obsah do novin, aniž byste za to platili. Přesto je rozdíl mezi běžnou komunikací s novinářem a plánovaným rozhovorem. Řada lidí se interview bojí, přitom by spíš měli být pyšní: Reportér si je nejspíš vybral díky jejich pověsti v oboru.

Rozhovor není příliš odlišný od běžné konverzace, ale existuje pár důležitých pravidel. Na prvním místě je pochopitelně slušnost a zájem o novináře – stojí za to si projít jeho současnou práci. Kromě toho existují tři odpovědi, kterých je lepší se vyvarovat:

  1. „Máme to na webu.“ I když to myslíte dobře, může to vyznít velmi negativně – vyhýbáte se odpovědi, nebo ji dokonce neznáte. Zkuste raději stručně odpovědět a dodatečně zaslat odkaz na podrobnější informace na webové stránce.
  2. „…ale tohle tam nepište.“ Raději vždy předpokládejte, že v článku bude vše, co jste řekli. Pokud přesto chcete novináři sdělit něco, co by neměl citovat, požádejte, zda byste chvilku mohli mluvit osobně a bez mikrofonu.
  3. „Pokud byste se lépe informoval…“ Novináři jsou velmi zaneprázdnění lidé, proto zpravidla mají málo času na získávání informací před samotným rozhovorem. Buďte proto vstřícní a zdvořilí, i když budete vysvětlovat „základní“ věci. Vyplatí se, aby novinář byl dobře informován a vaši věc dobře chápal. Článek bude kvalitnější.

 

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily