Když zahájíte kontakt s novým potenciálním zákazníkem - ať už telefonicky nebo osobně - máte jen velmi krátký čas na to, abyste navázali potřebné spojení. Neuspějete-li, nemůžete očekávat úspěšný obchod.
Článek shrnuje několik způsobů, jak ztratit pozornost potenciálního zákazníka hned v prvních pěti vteřinách jednání.
- Začněte telefonickou konverzaci oslovením: „Ahoj, jak se máte?"
- Začněte hovor tím, že představíte sebe, svou společnost a to, co děláte.
- Veďte nevýznamný hovor o tom, co vidíte v jejich kanceláři (ceny, fotografie apod.).
- Poskytněte přehled svých výrobků a služeb.
- Vysvětlete, jaké výhody jim váš výrobek nebo služba nabízí.
- Řekněte jim, s jakými dalšími firmami jste spolupracovali.
- Ukažte jim ceny a vyznamenání, které vaše firma získala.
- Dejte jim brožuru shrnující vaše klíčové výrobky a služby.
Uvědomte si, že potenciální zákazníci se o vás nezajímají. Nechtějí poslouchat, jak budete mluvit o svých výrobcích a službách. Zajímá je řešení problému, se kterým se potýkají. Chtějí vědět, jak jim můžete pomoci zlepšit jejich byznys. Soustřeďte proto svou pozornost nikoli na sebe, ale na zákazníka.
-kk-