Předmět reklamního e-mailu hraje zásadní roli v tom, zda vaše zpráva upoutá příjemce, nebo skončí v koši či neprojde spamovým filtrem. Jak tedy správně vytvářet předměty zpráv? Jedno zázračné řešení neexistuje, můžete se však inspirovat následujícími tipy.
- Spotřebitele opravdu zajímá vaše značka. Odesílatel vaší zprávy by proto měl někdo, koho příjemce zná. Odesílatel jde ruku v ruce s předmětem zprávy.
- Pravidelně testujte. Než rozešlete svou zprávu celému seznamu příjemců, provádějte testování jen v určité skupině příjemců. Zkoušejte úspěšnost různých předmětů zprávy.
- Uvažujte o publiku. Pokud se příjemci vaší zprávy přihlásili k odběru vašeho newsletteru, očekávají nenásilné obchodní články a tipy. V takovém případě je třeba volit jasné a přímé předměty zpráv, např. „QuickBooks Newsletter - Květen 2008“. Pokud se však přihlásili k odběru zvláštních nabídek a propagačních zpráv, očekávají, že je více ohromíte. Pak dává větší smysl používat předměty zpráv, které více zdůrazní nabídku, např. „Představujeme QuickBooks 2009. Úspory uvnitř“.
- Odhalte obsah zprávy. Předměty zpráv nejsou o prodeji produktů, k tomu slouží vlastní text. Nepřistupujte proto k předmětu zprávy jako k reklamě na její obsah, ale raději popište klíčovou hodnotu zprávy z pohledu příjemce.
- Počítejte slova a znaky. Držte se doporučení, že čím kratší předmět zprávy zvolíte, tím lépe.
- Nepoužívejte velká písmena, prodejní klišé a vykřičníky. Cokoli napíšete na Internetu velkými písmeny působí tak, jako byste na čtenáře křičeli. Slov jako „free“ nebo „sale“ zase končí ve spamových filtrech.
- Občas porušte pravidla. Marketéři, kteří vědí, jak spotřebitelé vnímají jejich značky, si mohou dovolit trochu zábavy a vybočit z výše uvedených pravidel.
-kk-