Ať už je vaší parketou marketing, PR nebo obchod, umění prezentovat je nedílnou součástí. Jedna věc je kvalitní obsah, stejně důležitá je však i neverbální část prezentace. Právě ta totiž rozhoduje o tom, jak a zda vůbec bude význam vašich slov vnímán. Při dalším veřejném vystoupení zkuste pro lepší výsledek využít následujících 10 rad.
- Oční kontakt. Bez něj rychle ztratíte pozornost publika.
- Úsměv pomůže navodit příjemnou atmosféru v celém sále.
- Otevřená pozice s rovnými zády, vypjatou hrudí a rozevřenými pažemi vám dodá sebevědomí (a vyvolá tentýž pocit v očích diváků).
- Drobná gesta a klidný postoj navodí dojem autority.
- Chcete-li přesunout pozornost, ukažte tím směrem a sami se tam podívejte.
- K přesvědčení publika pomáhají pozitivní prvky jako úsměv, kývání hlavy a otevřené pohyby v průběhu celé prezentace.
- Energii projevu dodá troška chůze. Při vyjmenovávání několika bodů zkuste mezi jednotlivými položkami o kousek popojít.
- Gesta v průběhu prezentace obměňujte. Občas použijte i výraznější prvky – pomůžete publiku snáze udržet pozornost.
- Chcete-li publikum zapojit, používejte otevřená gesta a snažte se v průběhu prezentace přibližovat k divákům. Zmenšíte tím svůj odstup.
- Když odpovídáte na otázku, dívejte se tazateli do očí. Čas na promyšlení získáte tím, že se pomalu nadechnete.
-th-