Zde jsou dvě věci, které je třeba průběžně dělat, abyste se odlišili od ostatních prodejců a aby si vás klient navždy zapamatoval.
Neprodávejte, pouze raďte a pomáhejte
Podle INC.com vnímá řada lidí prodejce jako někoho, kdo prostě prodává všem všechno za každou cenu. Tento stereotyp je bohužel mezi klienty stále ještě poměrně zažit, i když realita už je dnes naštěstí jiná. Další významnou funkcí obchodního zástupce je ale schopnost konzultací s klienty. Vy ale ještě musíte jít o krok dál.
Pomáhejte klientům nezištně, raďte jim a v určitých případech ani neprodávejte. Když usoudíte, že klient není vhodným kandidátem na to, stát se vaším zákazníkem (například kvůli nedostatečnému rozpočtu nebo potřebám, které nepokryje váš produkt), nezavrhujte jej a poraďte mu, co dělat a na koho se obrátit. V blízké budoucnosti se může stát, že se u něj situace změní, a potom si může vzpomenout právě na vás.
Nebojte se být trochu „divní“
Tradiční, konvenční způsob nabízení služeb a prodeje je k vidění dnes a denně. Lidé mají rádi změny a novátorské přístupy. Jestliže se budete nějakým způsobem lišit a budete v pozitivním slova smyslu trochu „divní“, u klientů určitě zabodujete.
Toto specifikum, které si sami musíte vymyslet s přihlédnutím k oboru, v němž působíte, by mělo vycházet z určitého vašeho povahového rysu. Buďte upřímní a projevte vlastnost, která je vám blízká a která je hlavně skutečná. Lidé upřímnost oceňují, protože díky ní věří, že před nimi nic neskrýváte. Nebojte se proto nechat projevit svou osobnost a jedinečnost.
-mm-