Podnikání není o velikosti rozpočtu, spíše o velikosti nápadu:
1. Zaměřte se na vítězství v cílové rovince
Váš konkurent utratí jen za rozesílání propagačních materiálů více, než je celý váš rozpočet na marketing. Zkuste se na to ale podívat jinak: Nesrovnávejte výdaje na marketing, zaměřte se na to, co se povedlo – zákazníci se obrací nějakým směrem. Navštěvují určité webové stránky a informace pak prověřují. Jsou motivováni k akci. Zapojte se v té poslední fázi. Získejte je, když už je z nich potenciální klient, ale váš obří konkurent si jich právě v té chvíli už nevšímá.
Něco podobného se povedlo třeba Univerzitě v Oslu. Konkurenční Norská škola managementu udělala obrovskou kampaň, zapomněla přitom ale na internet. Vytvořila takhle mnoho zájemců o tento studijní obor. Univerzita v Oslu krátce před uzavírkou přihlášek přizpůsobila svůj web pro vyhledávače – zejména názvy předmětů a specializací. Výsledkem byl pětinásobek uchazečů oproti minulému roku. Dokonce více, než získal obří konkurent, který investoval do rozsáhlé kampaně.
2. Rychlost
Velké společnosti jsou v rozhodování neskutečně pomalé. A tak zatímco organizují meetingy, mezinárodní setkání manažerů a najímají externí agentury, malé podniky mohou prodávat. Vydají zprávu ze schůze. Malé podniky prodávají. Docílí dohody. Malé podniky prodávají a dodávají. Jsou prostě napřed.
3. Dělejte nemyslitelné
Jak společnost roste, vytváří stále nová pravidla, hierarchie, metodiky. Úspěch je utvrzuje v tom, že postupují správně. Velikost je ale časem začne brzdit. Proto malý podnik musí maximálně profitovat ze své pružnosti a z ní plynoucí rychlosti. Pokud firma dokáže vytvořit takovýto obchodní model, velká korporace ho nikdy nedostihne.
-th-