4 zásadní rady pro hledání nových klientů

Ať už je naše klientská základna a oddanost klientů jakkoliv velká, existence firmy většinou stojí na nových klientech. Dnes se proto podíváme na praktická doporučení, která se pojí s vyhledáváním a oslovováním nových zákazníků.

Ilustrační snímek

Vyhraďte si určitý čas každý den nebo týden

Podle serveru SalesGravy se obchodníci často dopouštějí té chyby, že když zrovna nemají momentální nouzi o klienty, přestanou je aktivně vyhledávat. Jakmile ale aktuální zásoba „žhavých“ obchodních příležitostí skončí, teprve zakládají nový prodejní cyklus. Naučte se oslovovat a vyhledávat nové klienty pravidelně, nehledě na aktuální situaci, abyste v určitém čase vždy měli potenciální zákazníky v různých fázích jednání.

Neustále obnovujte databáze

Zastaralé a nepoužitelné databáze jsou stejně dobré jako žádné databáze. Pravidelná údržba a aktualizace databází je nutností, a to především v současné době ekonomické konjunktury, kdy lidé častěji mění pozice a je velká pravděpodobnost, že kontakty, které nezkontrolujete, již nejsou aktuální.

Mějte systém

Vytvořte si určitý systém. Bez něj je shánění nových klientů pouze hrou na slepou bábu. Určete si cílové skupiny, které chcete oslovit. V daných cílových skupinách najděte elitní potenciální klienty, kterým byste se měli věnovat nejdříve, a následně oslovovat ostatní.

Buďte pozitivně naladěni

Jestliže se budete pouštět do oslovování klientů a přitom budete negativně naladěni, nikdy nemůžete mít úspěch. Naučte se dostat se do pohody a pozitivní nálady a vždy před telefonátem nebo schůzkou předpokládejte, že bude končit úspěchem.

-mm-

Zdroj: Sales Gravy - mezinárodní komunita profesionálů v oblasti obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales Gravy