Úkol manažera prodejního týmu je pomáhat prodejcům. Problém však je, že manažeři často nevědí, co jejich tým skutečně trápí. Nevyřešené problémy se pak s týmem a celou společností mohou táhnout dlouhou dobu. Nejčastější problémy prodejních týmů a jak je řešit popsal Sales.about.com.
1) Nedostatek sebedůvěry
Prodejci pravidelně čelí odmítnutím. To se pak snadno zobrazí na jejich vnímání sebe samých. Že vaši lidé trpí nedostatkem sebedůvěry poznáte tak, že se vyhýbají telefonování, tráví co nejvíce času činnostmi, které nejsou ve spojitosti s prodejem a často mluví negativně. Vašim úkolem je tedy podporovat jejich sebevědomí, i když se jim zrovna v prodejích nedaří. Sebevědomí lidé mají vyšší šanci na úspěch.
2) Přílišné spoléhání na vás
Občasná pomoc s uzavíráním obchodů je v pořádku. Nesmí se ale stát, aby se na vás lidé z vašeho týmu neustále obraceli s tím, že chtějí, abyste poslouchali jejich telefonování a radili jim nebo abyste s nimi chodili na obchodní schůzky či dokonce abyste za ně uzavírali obchody. Váš tým musí vědět, že v případě problémů se na vás může spolehnout, zároveň ale musí být prodejci samostatní.
3) Vyhoření
Občas se stane, že prodejci jsou emocionálně vyčerpaní. Necítí motivaci a dělají jen nezbytné minimum. Pak je zkuste zapojit do nové činnosti. Můžete jim dát nový scénář pro telefonování nebo říci, ať si scénář napíší podle svých představ. K obnovení energie může také pomoci, když zkusí nové prodejní kanály jako například sociální média.
4) Frustrace
Pokud se prodejci dlouhodobě nedaří, může nastoupit frustrace. Oproti nedostatku sebedůvěry se projevuje tím, že je prodejce naštvaný. Takovému prodejci můžete pomoci tím, že mu nabídnete rozumnou cestu, jak svůj vztek ventilovat. Sejděte se s ním a nechte ho vypovídat. Poté společně vytvořte nový plán. Stanovte milníky na cestě k cíli tak, aby bylo možné slavit dílčí úspěchy.
-ka-