Prodejce by neměl být pouze zástupce korporátu, který nabízí paušální řešení všem. Měl by se zákazníkem umět jednat jednoduše jako člověk s člověkem. Přinášíme vám čtyři tipy, jak dodat vašim prodejním procesům lidský rozměr.
Pamatujte si detaily o klientovi
Podle blogu společnosti HubSpot je vždy nutné s potenciálním klientem pohovořit i neformálně. A nejenom kvůli odlehčení jednání, ale i kvůli tomu, že se tak o zákazníkovi můžete dozvědět detaily, které následně můžete použít v dalších fázích.
Shodli jste se na oblíbeném filmu nebo jste fanoušky stejného sportu? Použijte tuto znalost při dalším jednání k utroušení nějaké příhodné poznámky. Může to být pouze detail, který ale dodá jednání tolik potřebný lidský rozměr.
Nechte e-mail e-mailem
Samotný kanál, který používáte pro komunikaci s klientem, je velmi důležitý. Pokud jste fanoušky e-mailu pro jeho jednoduchost a možnost archivace, začněte klientům více telefonovat.
Rychlý telefonát vždy působí příjemněji. Zároveň používejte kvalitní CRM systém, do kterého si následně ihned zapíšete detaily o průběhu hovoru, abyste o žádné záznamy nepřišli.
Soustřeďte se na klienta
Mnoho obchodníků rádo mluví o sobě, o produktu, o společnosti, kterou zastupují. Přitom k dodání lidského rozměru prodeji stačí, když se jednoduše budete soustředit primárně na klienta, jeho potřeby a jeho názory.
Dodejte lidský rozměr sami sobě
I vy jste pouze člověk. Vedle nutné profesionality, kterou musí vykazovat každý dobrý prodejce, se nemusíte bránit tomu, ukázat i svou lidskou stránku.
Přiznejte chybu, pohovořte si s klientem o nějakém tématu upřímně, nebo vhodným způsobem zmiňte něco málo z vašeho osobního života. Zákazník pak k vám bude více inklinovat a vytvoříte tak pocit vzájemné důvěry.
-mm-