5 prodejních dovedností internetového věku

Ilustrační snímek

Svět obchodování se změnil s nástupem internetu. Požadavky na prodejce zůstávají stejné, ale musíte jít více do hloubky. Prodávání se tedy stává náročnějším. Topsalesworld.com popsal pět základních dovedností a jak je využívat v informačním věku.

1) Vystupování

V předchozí éře byl pro dobré vystupování zásadní oční kontakt, potřesení rukou, řeč těla a zevnějšek působící důvěryhodným dojmem. Tyto položky samozřejmě zůstávají, musíte k nim ale připojit něco navíc.

Potřebná míra důvěryhodnosti se zvýšila. Musíte být daleko profesionálnější a mít více znalostí k řešení problémů. S nástupem internetu vám přibylo ještě vystupování v on-line světě. Musíte se umět prezentovat na LinkedInu, Twitteru a Facebooku.

2) Navazování vztahů

Ještě nedávno znamenalo navazování vztahů prolomení ledů a dosahování osobní roviny. Dnes ale musíte přidat důvěru. Zákazníci odmítají riskovat. Pokud vám nebudou důvěřovat, nenakoupí u vás. Emoce působí i v obchodování. Buďte k zákazníkům upřímní a otevření.

3) Dotazování

V době internetu musíte přijít na schůzku s daleko větším množstvím informací o dané společnosti než dříve. Dotazování ale nadále zůstává důležitou součástí obchodní schůzky. Jeho účel už není zjišťování nových informací, ale zapojení zákazníka do dialogu.

4) Naslouchání

Naslouchání tváří v tvář, po telefonu nebo e-mailu se rozšířilo o naslouchání na sociálních sítích, jako jsou blogy nebo Twitter. Nestačí dávat pozor na to, co zákazník říká, ale také co sám čte, prohlíží nebo sleduje. Snadněji tak pochopíte jeho záměry a směřování.

5) Nabídka

V nedávné době se výrobky vychvalovaly. Nyní se musíte zaměřit na porozumění zákazníkova problému a jeho vyřešení. Musíte dokázat, že vaše nabídka má hodnotu. Se zákazníkem se na konečném řešení musíte shodnout.

Nezapomínejte se klienta ptát na zpětnou vazbu ohledně vašich nápadů a řešení. Se zákazníkem musíte konverzovat, ne mu přednášet. 

-ka-

Zdroj: Top Sales World - globální komunita pro odborníky v oblasti prodeje
Zobrazit přehled článků ze zdroje Top Sales World