Historie se opakuje a nabízí se srovnání s počátky e-commerce. I proto není na místě považovat m-commerce pouze za e-shop přizpůsobený mobilním zařízením. Podle průzkumu lidé totiž opustí 97 % košíků, které prostřednictvím svých telefonů naplní. Podívejme se proto na kroky, které náš m-shop zařadí ke zbývajícím 3 %.
- Soustřeďte se na nákupní košík. Důvodem vysoké míry opuštění naplněného košíku na mobilních zařízení je přílišné zahlcení nepotřebnými prvky a obrazovkami, které odpoutávají pozornost od transakce. V průměru kupující absolvuje 12 displejů, aby nákup dokončil. Jakékoli snížení celkového počtu zvýší míru konverze.
- Mobilní zařízení jsou novým trendem sociálních sítí. Tzn. stávají se jejich základní platformou. Proto je nezbytné optimalizovat veškeré cílové stránky pro mobilní zařízení, aby uživatelé mohli pokračovat v započaté činnosti (vedoucí k nákupu).
- Přizpůsobte své e-maily pro mobilní zařízení. 76 % spotřebitelů využívá své chytré telefony k vytřídění e-mailů. Při jakékoliv e-mailové kampani to mějte na paměti.
- Vždy platíte za mobilní PPC. Pokud uživatel používá k vyhledávání přes Google mobilní telefon, vaše reklama se na něm ukáže. Je lepší s tím počítat, protože je to něco, co v nastavení kampaně neovlivníte. V opačném případě prostě z tohoto kliku nezískáte konverzi.
- Neopakujte chyby, které se už staly. Poučte se z historie e-commerce. Připravte se, že nejde jen o mobilní stránku. Jde o přípravu nákupního procesu (košíku), zajištění cílových stránek na sociálních sítích i ve všech PPC kampaních, a přípravu e-mailingu s ohledem na čtenost na mobilních telefonech. Pokud se nepřipravíte brzy, můžete konkurenci dohánět i několik let.
-th-