2. Úspěch zákazníka je vaším úspěchem. Pověřte jednoho zaměstnance, aby pečlivě monitoroval, zda zákazník umí produkt maximálně využít ke svému prospěchu. To je nejdůležitější právě v době, kdy končí testovací období, nebo je na čase obnovit licenci.
3. Vytvořte stupnici zdraví zákazníka. Stáhněte si software na měření spokojenosti klientů. Ptejte se třeba pomocí stupnice od 0 do 10, jaká je pravděpodobnost, že vás doporučí kolegům. V reálném čase pak můžete sledovat, do jaké míry klienti váš software skutečně využívají. Podle toho všeho změříte zdraví zákazníků: Dobré zdraví znamená, že produkt maximálně využívají ke svému prospěchu. Průměrné zdraví značí, že jim nepomáhá dosáhnout skutečného užitku. Špatné zdraví znamená, že zákazník službu vůbec nepoužívá, nebo pro něj nemá žádný efekt.
4. Hýčkejte si platící klienty. Právě k tomu slouží marketing životního cyklu klientů, který se zabývá komunikací se stávajícími zákazníky s ohledem na fázi, ve které se nachází. Nejdůležitější pravidla jsou, že prodej nekončí platbou licence, jde o nepřetržitý proces. A za druhé – nejednáme se všemi zákazníky stejně, rozlišujeme je.
5. Učte se ze svých chyb. Zkuste vytvořit databázi klientů, kteří z nějakého důvodu odešli. Součástí by měly být důvody odchodu, doba, jak dlouho byli vašimi zákazníky, a úroveň, do jaké míry váš produkt využívali. Zkuste z výsledků odvodit, jak své služby do budoucna zlepšit.
-th-
Zdroj: Mashable - server věnovaný sociálním a digitálním médiím