7 tipů, jak zapůsobit na klienta na první schůzce

Podobně jako u romantických vztahů je i první schůzka s klientem ta nejdůležitější. Vaším cílem může být pouze zjistit informace o daném zákazníkovi, abyste mohli vypracovat nabídku, nebo rovnou produkt prodat. Ať je to jak chce, první setkání se zákazníkem musíte využít k tomu, abyste zapůsobili a vzbudili touhu po vašem produktu.

Ilustrační snímek

Zde je sedm tipů, jak na nového zákazníka při první obchodní schůzce zapůsobit.

Buďte vždy pozitivní

Podle Destination CRM je umí dobrý prodejce najít řešení i tam, kde zdánlivě není. Dovede najít něco pozitivního i v té nejhorší situaci. Zůstaňte tedy pozitivní, i kdyby se hroutil svět.

Mějte jasný cíl

Podle požadavků klienta by měla vaše schůzka, produkt i nabídka mířit na jeden konkrétní cíl, například ušetřit klientovi peníze či čas nebo vyřešit nějaký jeho problém.

Nechte rozhodnutí na klientovi

Zákazník nesmí mít pocit, že za něj rozhodujete. Dejte mu určitou volnost v rozhodování, i když by se mělo jednat pouze o dílčí, nepodstatné věci.

Znejte svůj produkt

O produktu musíte vědět vše do nejmenšího detailu. Klient vás nikdy nesmí překvapit žádnou otázkou.

Přesvědčte zákazníka o hodnotě produktu

Klient musí věřit, že produkt má pro něj hodnotu. Nikoliv, že je drahý, ale že pro něj a jeho potřeby je ideální a tedy hodnotný až nepostradatelný.

Nechte zákazníka mluvit

Prodejci často příliš mluví. Přitom ideálně by měl klient mluvit okolo 80 % času. Nechte klienta mluvit o tom, co ho trápí a zajímá.

Postupujte individuálně

Klienti vždy chtějí mít pocit, že se jim někdo věnuje zcela individuálně. Zahoďte tedy všechny scénáře a paušální řešení a vždy upravte nabízené řešení tak, aby bylo šité na míru danému zákazníkovi.

-mm-

Zdroj: Destination CRM - americký sever věnovaný CRM a KM
Zobrazit přehled článků ze zdroje Destination CRM