Fráze „Ano, a ...“ dokáže prohloubit vztahy s klienty i zvětšit počet uzavřených obchodů. Server Inc.com popsal čtyři způsoby, jak tuto frázi používat tak, aby vám pomohla k většímu úspěchu.
1) Pomáhá prodat víc
Zákazník vám řekne, že váš produkt je pro jeho firmu skvělý. Jaká je vaše instinktivní odpověď? „Děkuji. Jsem opravdu rád, že jste spokojen.“ Zamyslete se ale nad jinou možností. Zkuste říci: „Ano, jsem rád, že tak dobře vyhovuje vašim potřebám. A také mnoho našich dalších zákazníků má s tímto produktem dobré zkušenosti, když k němu přidají ještě tento doplněk.“ Podobně můžete říci: „Ano, a nyní je na určitou dobu ve slevě, pokud byste měl zájem o zásoby.“
Další možností je rozšířit síť zákazníků. K tomu vám pomůže věta jako: „Jsem rád, že jsme se dohodli a přemýšlel jsem, jestli neznáte někoho dalšího, kdo by měl zájem o naše služby.“
2) Pomáhá v nepříjemných situacích
Octnete-li se v nepříjemné situaci, použijte formulaci „Ano, a ...“ namísto běžného „ale“.
Příklad: „Vaše práce je skvělá, ale nemůžeme ji použít, protože jste ji nedokončil včas."
Místo toho zkuste: „Vaše práce je skvělá a pro nás by bylo skutečně užitečné, kdyby se vám podařilo dokončit ji v termínu, abychom si byli jisti, že ji nakonec použijeme.“ Když vynecháte „ale“, vyhnete se stavění do opozice nebo konfliktu. Naopak se přiblížíte společnému řešení v situaci, která se zdála být bezvýchodná.
3) Prohlubuje vztahy
Pokud vám někdo řekne, že vypadáte skvěle, pravděpodobně pouze poděkujete. Zkuste ale říct: „Děkuji, a vy také.“ nebo „Děkuji, a možná je to tím, že se mi s vámi dobře pracuje.“ Každá konverzace se tak může prohloubit.
4) Udržuje komunikaci
Pokud bude vaše reakce obsahovat formuli „Ano, a ...“, přinesete do rozhovoru novou informaci nebo úhel pohledu. Na tuto vaši informaci může váš protějšek navázat a rozvine se konverzace. S konverzací vznikají i nejlepší obchodní vztahy.
-ka-