Kdo umí být sympatický, prodává

Odvěká pravda z oblasti obchodu zní, že pokud jste někomu sympatičtí, mnohem pravděpodobněji od vás něco koupí. Platilo to vždy, platí to i dnes. Toto pravidlo má snad ještě větší relevanci, když se obrátí: Pokud jste někomu nesympatičtí, pravděpodobně od vás nic nekoupí, i kdybyste prodávali sebelepší produkt. Být sympatický není nic složitého a stačí k tomu postupovat podle několika jednoduchých kroků.

Ilustrační snímek

Buďte rozhodní

Podle serveru Entrepreneur.com vám lidé budou více naslouchat a budete jim sympatičtí, když budeme sebevědomí a rozhodní. Buďte odborníky v dané oblasti, stůjte si za svým názorem, znejte svou cenu a působte, jako že máte vše pevně v rukou.

Zajímejte se o druhé

Dnešní individualistická doba nahrává lidem, kteří se starají hlavně sami o sebe. A možná proto vždy působí nesmírně sympaticky, když se upřímně a se zájmem zajímáte o druhého člověka. Zapomeňte na sebe a na produkt a snažte se skutečně vcítit do klienta a jeho potřeb. Zajímejte se, co si myslí a jaké jsou jeho pocity. Čím upřímnější a lidštější budete, tím lépe pro obchod a tím více vás bude interakce se zákazníkem skutečně zajímat.

Cvičte gesta a výrazy

Zájem o zákazníka dáte nejlépe najevo tím, že svým tělem, postojem a výrazy reagujete na to, co říká. Seďte nebo stůjte v otevřeném postoji vůči klientovi, reagujte pokyvováním a vhodnými gesty na to, co říká, a nechte na klienta působit neverbální, pozitivní signály, které k němu tímto způsobem vysíláte.

Usmívejte se

Úsměv je nejlepší a nejjednodušší způsob, jak dát někomu najevo sympatie. A jakmile dáte někomu najevo sympatie, daný člověk vás automaticky bude brát také pozitivně. Nepodceňujte proto sílu úsměvu.

-mm-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com