Následující doporučení zveřejnil blog společnosti HubSpot.
Učiňte novou nabídku
Kdybyste se klienta, který vás již jednou odmítl, pokusili oslovit pomocí stejné nabídky, jakou jste již jednou učinili, je dost pravděpodobné, že výsledek bude i tentokrát stejný. Zkuste na to jít úplně z jiné strany a nabídnout jinou formu spolupráce, jiný produkt, zcela jiné řešení.
Netlačte na zákazníka
Rozhodně se nesnažte na klienta tlačit nebo ho k uzavření obchodu nějak přinutit. Buďte nenucení, pouze zákazníka informujte o nových možnostech, a nesnažte se jej za každou cenu přesvědčit.
Nic klientovi nevyčítejte
I pokud by z klientovy strany v minulosti proběhlo něco negativního, například vás začal ignorovat, neudělal to, co slíbil, že udělá, nebo něco podobného, nikdy se nesnažte, aby se zákazník cítil provinile nebo špatně, protože to je jistá cesta k neúspěchu.
Jednejte postupně
Nestavte klienta před hotovou, velkou věc, a nenuťte jej dělat velká, dlouhodobá rozhodnutí. Začněte něčím menším. Něčím, co pro klienta nepředstavuje příliš velký závazek. Teprve potom spolupráci rozšiřujte.
Mějte důvod, proč se klientovi ozýváte
Aby váš obnovený zájem o zákazníka nepůsobil uměle, měli byste mít dobrý důvod, proč jej znovu kontaktujete. Například máte nově v nabídce něco, co by pro něj bylo ideální řešení, nebo máte časově omezenou nabídku, kterou by pravděpodobně chtěl využít.
-mm-