Internetový prodej není snadný, proto jistě uvítáte poznatky společnosti Qubit, která 3 roky shromažďovala uživatelská data a stížnosti ze 400 webových stránek. Podle nich pak určila deset oblastí, které nejvíc rozhodují o prodejním úspěchu vašeho média.
- Cena. Na internetu jsou spotřebitelé mnohem více hákliví na cenu, proto konkurenceschopnost v této oblasti je opravdu důležitá. Podle některých lze negativní vliv vyšší ceny do určité míry omezit přizpůsobením uživatelského prostředí pro konkrétního spotřebitele.
- Šíře sortimentu. Jedním z důvodů oblíbenosti online nakupování je široká nabídka a dostupnost výrobků. Spotřebitel má na dosah ruky spoustu věcí a chce je snadno získat. Vyplatí se proto investovat do nástrojů doporučujících další položky, výběr sezónních produktů, příbuzného zboží apod.
- Velikosti. V řadě online obchodů stále nejsou k dispozici správné nástroje pro pomoc zákazníkům zjistit správnou velikost zboží. Přitom i jednoduchá tabulka může snížit množství stížností a vratek od nespokojených zákazníků.
- Funkčnost webu. Podle Qubit by Amazon snížil obrat až o 2 miliony dolarů, kdyby posunul tlačítko dokončení prodeje do dolní části stránky. Takže když nabízíte na stránce jakoukoliv funkci, ujistěte se, že opravdu funguje.
- Zpoždění. Zákazníci jsou netrpělivý, proto rychlost stránky může být častým zdrojem stížností. Lze očekávat, že toto kritérium se v žebříčku posune letos ještě výš.
- Vyhledávání na stránce. Pokud nefunguje na pohled tak dobře jako Google, uživatelé se vytočí. Pokuste se proto nabídnou i pokročilé vyhledávací nástroje.
- Zboží na skladě. Lidé očekávají, že na skladě bude všechno. Pokud tomu tak není a zboží zůstane na webové stránce, zákazníci si budou stěžovat.
- Navigace. Pokud není vše na stránce jasně označeno a navigace intuitivní, lidé odejdou.
- Slevové kupony. Uživatelé si často stěžují, že je obtížné najít pole pro kupony na slevu. Proto když nabízíte kód slevy, ujistěte se, že zákazník bude vědět, kam ho zadat.
- Obrázky. Pokud stránka není hezká, lidé ji opustí. Studie sledování očních pohybů ukázaly, že uživatelé nejdřív stránku rychle prohlédnou, teprve poté ji začnou číst. Proto jsou obrázky výrobků absolutní prioritou. Kromě toho platí, že spotřebitelé si prohlédnou před nákupem několik obrázků a u oděvů preferují, když jsou zobrazeny na modelech spíše než samostatně.
-th-