Tipů na to, jak co nejefektivněji oslovovat potenciální klienty a získávat zákazníky, není nikdy dost. Server INC.com ve svém příspěvku ze začátku května shrnul poznatky z nedávné virtuální konference koučů a odborníků na prodej a sestavil seznam 10 nejlepších tipů od špiček v oboru.
1. Poznejte svého klienta
K vybudování úspěšné obchodní strategie a prodejních scénářů musíte do nejmenšího detailu vědět, kdo jsou vaši zákazníci, co chtějí a jaké jsou jejich představy.
2. Osekejte vše nepodstatné
Dnešní doba nenahrává prázdné „vatě“. Jděte rovnou k relevantním věcem a nechoďte okolo horké kaše.
3. Najděte slabé body vaší strategie
Zjistěte, které momenty ve vámi používaném prodejním cyklu nefungují na 100 %, a zapracujte na nich.
4. Ptejte se na doporučení
Každého klienta se minimálně dvakrát zeptejte, jestli vám může doporučit známého, rodinného příslušníka či kolegu.
5. Soustřeďte se na klienta
Nepopisujte jedinečné vlastnosti vašeho produktu, ale soustřeďte se na to, co dané řešení přinese klientovi.
6. Udržujte dobré vztahy na pracovišti
Dobré vztahy mezi kolegy, které se projevují pocitem příslušnosti k jednomu týmu, jsou pro úspěch prodeje zásadní.
7. Zaměřte se na současné klienty
Udržet si současné zákazníky je většinou několikanásobně snazší, než získávat nové. Zapracujte tedy na systému prodeje dodatečných služeb a produktů.
8. Využijte v prodeji svou povahu
Každý člověk je jiný a nemá smysl za každou cenu kopírovat prodejní styl jiných lidí. Respektujte specifika své povahy a v pozitivním slova smyslu je využijte ve svých prodejních aktivitách.
9. Používejte vizuální prvky
Grafy, infografiky, schémata a obrázky fungují mnohem lépe než čísla a abstraktní teorie.
10. Mějte pevně daný plán
Bez jasně daných cílů a kroků, jak těchto cílů dosáhnout, jsou veškeré vaše prodejní aktivity jenom tápáním ve tmě.
-mm-