Co znamená upřímnost v prodeji?
Jak uvádí server The Balance, prodejci i klienti mají v dnešní době neuvěřitelný přístup k informacím. Výsledkem je tak klientela, která je obecně mnohem informovanější než kdykoliv v minulosti. A pokud se tedy prodejce snaží prodávat neupřímnými prostředky, může se mu velmi dobře stát, že to zákazník pozná.
Upřímnost v prodeji znamená, představovat produkt tak, jaký skutečně je. Pokud v něčem nebude vyhovovat potřebám klienta, a vy jako obchodník to víte, je vaší povinností tuto skutečnost zákazníkovi říct. Stejně tak je potřeba říci, pokud existuje na trhu nějaké mnohem lepší řešení, které byste tak měli doporučit, i když se nejedná o váš produkt.
Pozitivní důsledky upřímnosti
Upřímnost v prodeji má dva druhy přímých pozitivních důsledků: krátkodobé a dlouhodobé.
- Krátkodobá pozitiva: „Dobrá, malá lež“ může mít krátkodobé pozitivní důsledky v osobním životě, nikoliv však v obchodě. Jestliže klientovi neřeknete úplnou pravdu, nejenže můžete být ihned odhaleni, ale můžete klientovi vnuknout nereálná očekávání, která se projeví, jakmile začne produkt užívat. Tím, že budete upřímní, se těmto komplikacím vyhnete.
- Dlouhodobá pozitiva: Prodejců je mnoho. Lidé se ale k některým rádi vracejí a vždy si od nich nechají udělat nabídku. Proč? Protože vědí, že tito obchodníci se nesnaží pouze za každou cenu prodávat, ale dají jim i upřímnou radu, jaký zvolit postup. Buďte upřímní a získáte prestiž a pověst upřímného obchodníka, což vám zajistí loajální a vracející se klientelu.
-mm-