Udělat na náborového manažera dobrý dojem a uspět mezi konkurencí ve snaze dosáhnout pozice prodejce nemusí být jednoduché ani pro zkušené a schopné jedince. Ekonomická recese totiž mimojiné způsobila, že se obecně management ve firmách snaží předejít výdajům spojeným s případným výběrem nevhodného kandidáta tím, že se vytříbila technika náboru a dnes se nenechá na žádném kandidátu nit suchá. Server Eyes on Sales přinesl několik rad na to, jak u pohovoru uspět.
Určete si specifickou profesní roli. Zkoušet se prosadit ve všech oblastech obchodu a prodeje je spíše kontraproduktivní – náboráři neradi vidí „Jsem schopen a ochoten dělat cokoliv“. Na základě vašich zkušeností, schopností, znalostí a zájmu se zaměřte na nějaký konkrétnější, specifičtější obor.
Vyšperkujte vaše CV. Váš životopis by v prvé řadě neměl v ničem lhát, ani by se v něm neměly vyskytovat sebemenší nesrovnalosti, které jsou samy o sobě důvodem k okamžitému odmítnutí kandidáta.
Najděte si informace o společnosti, do které se hlásíte. Nemusíte zrovna umět nazpamět odříkat datum založení firmy. Rozhodně byste ale měli mít ponětí o její kultuře a o produktech. V ideálním případě zkuste vyzpovídat nějakého zaměstnance dané společnosti.
Chce to cvik. Pohovory, stejně jako jiné lidské činnosti, vyžadují cvik a zkušenosti. Nebuďte tedy zoufalí, pokud jste u několika prvních pohovorů nepodali váš nejlepší výkon.
Buďte si vědomi vašich nedostatků. Nikdo není dokonalý, a pokud se budete snažit tvářit, že vy ano, budete působit nevěrohodně. Nebojte se přiznat některé své nedostatky, zároveň však podejte jejich vysvětlení a způsob, jak se s nimi hodláte vypořádat.
Přijďte s něčím novým. Oslňte náborového pracovníka tím, že mu řeknete něco, co neví. Pokud se takto pozitivně odlišíte, nebo pokud docílíte toho, že dotyčný bude považovat strávení času s vámi za efektivní, máte napůl vyhráno.
-mm-