Začínáte-li jednat se zákazníkem, který o vás projevuje zájem, nezapomínejte, že nemáte zdaleka vyhráno. Takový zákazník vyžaduje vaši plnou pozornost. Musíte mu být k dispozici, pokud potřebuje další informace. Server Customerthink.com popsal, jak komunikovat s potenciálními zákazníky, kteří o vás jeví zájem, i s těmi, kteří vás na začátku odmítnou.
1) Nenechte zákazníka čekat
Pokud chcete, aby vám zákazník od začátku důvěřoval, buďte dochvilní. Pokud o vás zákazník dlouho neuslyší, připravte se na to, že jeho prvotní zájem rychle opadne a najde si jiného obchodníka. Zákazníkovi, který o vás projeví zájem, se ozvěte co nejdříve a během další komunikace neodkládejte odpovědi.
2) Nevzdávejte se
Uděláte první telefonát, dočkáte se odmítnutí a vzdáte to? Pak nepostupujete nejlépe. Výzkumy ukazují, že už dva dobře načasované telefonáty zvyšují možnost vašeho úspěchu. Pokud uděláte telefonátů šest, vaše šance se posunují ještě dál. Navíc lidem může imponovat, že o ně projevujete takový zájem. Překročit hranici šesti telefonátů se už ale nevyplácí, zákazníka můžete odradit a tím o sobě šířit negativní reference.
3) Udělejte dobrý první dojem
To, jak na potenciálního zákazníka zapůsobíte na začátku, může ovlivnit, jak vás bude vnímat po celou dobu vaší spolupráce. Více si můžete přečíst v článku Prvních pět minut s klientem krok po kroku.
4) Nabídněte kvalitní spolupráci
Poskytnout zákazníkovi informace, které potřebuje, kvalitně s ním komunikovat a poskytovat další dodatečné informace by mělo být samozřejmostí. Ale není tomu tak, kvalitní servis tak zákazník nadmíru ocení. Zjistěte si, co zákazník potřebuje a abyste ho kontaktovali tehdy, kdy potřebuje. K tomu si vytvořte postup, který zajistí, že zákazníkovi poskytnete přesně to, co potřebuje.
-ka-