Na začátku podnikání většinou bereme všechny klienty. Po čase ale zjistíme, že ne všichni za to stojí. Psychický tlak způsobený spoluprací se špatným klientem vás může zbavit radosti z vaší činnosti a zhoršit vztahy s dalšími partnery. Server allbusiness.com přestavuje situace, kdy poznáte, že nastal čas klienta opustit.
1) Přehnané nároky
Chová se k vám klient jako k obyčejnému zaměstnanci nebo vám dává opakovaně práci na poslední chvíli? Můžete být ten, kterému nevadí, když je kontaktován pozdě večer nebo o víkendu. Ale může vám vyhovovat mít jasně vymezený čas, kdy vám klient může zavolat. Určete si proto hranice vaší práce a těch se držte. Pokud je partner není ochoten respektovat, nebojte se ho vyměnit.
2) Debatuje nad každou utracenou mincí
Odvádíte kvalitní práci a účtujete férově, přesto je klient stále nespokojený. Tito lidé vás táhnou k méně a méně kvalitním projektům. Je těžké rozvíjet vaše podnikání s partnery, kteří nejsou ochotni investovat sami do sebe.
3) Zpožděné platby
Když se klient občas zpozdí s platbou, nic závažného se neděje. Pokud se ale situace opakuje stále dokola, je na čase zvážit, zda vám spolupráce s ním nepřináší více problémů než užitku.
4) Klient vás neposlouchá
Nerespektuje vaše návrhy, odmítá změny nebo si myslí, že ví víc. Situace může vést k tomu, že vaše návrhy přemění k nepoznání nebo si udělá vše podle sebe a poté očekává, že to napravíte. I když tito lidé mohou dobře platit, ubírají vám radost z vaší práce. Vyslovte tedy svůj názor, dokončete práci podle klientových představ a pak se odeberte jinam.
5) Žádná odezva
Klient zadá projekt. Při vašich dalších otázkách nereaguje. Pomalá komunikace nutně neznamená nespokojenost s vaší prací. Nejčastěji se jedná o podnikatele, kteří toho mají hodně. Pokuste si tedy vyžádat kontakt na někoho dalšího. Pokud se vám nedostane žádně odpovědi, odstupte od projektu a požádejte o případné znovu-kontaktování.
6) Nedostatek respektu
Máte problém s tím, že partner často mění čas vašich schůzek? Změnit občas plány je v pořádku. Pokud se ale situace opakuje častěji, začněte s účtováním zrušených schůzek. Pokus se problém nezlepší, klient ukazuje, že k vám nemá respekt. Taková spolupráce nemá význam.
-ka-