Konferenční hovory mohou firmám usnadnit sdílení myšlenek, uzavírání obchodních dohod i citlivá vyjednávání. Je k tomu však zapotřebí, aby účastníci konferenčních hovorů uměli po telefonu dělat dobrý dojem. Znamená to schopnost předávat energii a nadšení a také komunikovat zdvořile. Základním předpokladem úspěchu je kvalitní poskytovatel služeb v oblasti konferenčních hovorů. Při výběru poskytovatele proto vždy otestujte konkrétní nabízené řešení. Ujistěte se, že působí profesionálně a především přenáší ostrý a čistý zvuk.
Sestavte agendu
Žádná porada by neměla probíhat bez agendy. I konferenční hovor by proto měl vycházet z předem stanoveného programu.
Nepřerušujte
Příspěvek všech účastníků konferenčního hovoru má stejnou váhu. Je proto zapotřebí umět naslouchat a nikoho nepřerušovat.
Zachovejte soustředění
Konferenčnímu hovoru věnujte stejnou pozornost jako jednání tváří v tvář. Zákazníci nebo kolegové na druhé straně linky by neměli pochybovat o tom, na co se v dané chvíli soustředíte.
Omezte vyrušení
Vypněte e-mail, Facebook a další rušivé prvky.
Vstaňte ze židle
Když budete při telefonování stát, budete se cítit i znít energičtěji. Když se navíc budete usmívat, váš hlas bude příjemnější a zřetelnější.
-kk-