Udržte si své "staré" klienty

Ilustrační snímek

Získávání nových klientů se vám většinou prodraží. Dlouhodobý klient navíc přinese stabilitu vašemu podnikání. Zásady zveřejněné na serveru allbusiness.com vám s nimi pomohou upevnit vztahy.

1) Upřímnost

Slibujte jen to, co můžete opravdu splnit.

2) Zpětná vazba

Se svými současnými klienty konzultujte a připomínejte jim společné úspěchy.

3) Nezapomínejte

Klienty, kteří jsou s vámi delší dobu, nemáte jisté nikdy. Nezapomínejte na ně proto kvůli klientům novým.

4) Průběžný zájem

Partnerům se věnujte po celou dobu smluvního ujednání. Zesílit v době, kdy má smlouva končit, není vhodné.

5) Plnění dohod

Dodržovat to, co jsme slíbili, je základ.

6) Vzájemná komunikace

Můžete si být jistí, co váš klient potřebuje. Přesto se ho občas zeptejte na jeho názory a očekávání.

7) Role a odpovědnost

Ujasněte si vaše role a z nich vyplývající odpovědnost. Určením toho, co děláte vy a co dělá ten druhý, urychlíte společný úspěch.

8) Pravidla

Na začátku vašeho vztahu s klientem si určete základní pravidla vaší spolupráce. Pravidla pro komunikaci, mítinky a další záležitosti odstraňují nedorozumění.

9) Posuňte vaše partnerství dál 

Vztahy s klientem se neutváří jen na základě vašich prodejních úspěchů. Posuňte vaše partnerství dál. Například uspořádáním oslavy k výročí vzájemné spolupráce.

-ka-

Zdroj: AllBusiness - americký server a komunita pro malé a střední podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje AllBusiness