Snažit se zařadit do své nabídky produkt nebo službu, která je nestandardní, představuje pro obchodníka výzvu. Nesnažíte se zaujmout široké publikum, ale konkrétní úzkou skupinu. Na takovou činnost se musíte dobře připravit. Odlišovat se je dobré, využijte výhod, které z toho plynou. Jak k tomu vypracovat obchodní strategii, radí Eyesonsales.com.
1) Průzkum
Pokud se pohybujete na úzce specializované trhu, musíte počítat s tím, že počet vašich zákazníků bude omezený. Musíte je proto dobře poznat. Zjistěte si, odkud pocházejí a jaká je jejich kupní síla. Jasně popište vlastnosti vašeho produktu, aby zákazníci pochopili, že je to výrobek právě pro ně.
2) Marketing
Z důvodu menšího počtu zákazníků bude potřeba zavést vyšší obchodní marži. Snažte se proto se zákazníky vytvořit co nejtěsnější vztah. Ukažte, že spolu sdílíte stejné hodnoty a že se snažíte pomoci. Jasně definujte svoji značku, vyjádřete rozdíl mezi vámi a konkurencí a ukažte, že jste spolehliví.
3) Testování
Otestujte si, zda se svým produktem a sdělením o něm pracujete správně. Cenné informace můžete zjistit díky propagačním nabídkám. Dejte například zákazníkům přístup k webinářům zdarma nebo výtisk zpravodaje a otestujte reakci na váš produkt. Snažte se zjistit také to, který prodejní kanál je nevýhodnější.
4) Zpětná vazba
Zákaznické ohlasy vám o vašich produktech hodně napoví. Měli byste je ve svém dalším směřování zohledňovat. Pokud vás někdo pochválí, nebojte se pochvalu zveřejnit. Lidé se nechají ovlivnit online referencemi, nejlépe je tedy reference dávat na web. Zkuste využít i Facebook. Povzbuďte spokojené zákazníky, aby si zkušenost s vámi nenechali sami pro sebe.
5) Dostaňte se do médií
Užitečné je, pokud svůj produkt dostanete do médií. Váš komunikační tým by se měl do médií snažit dostat nejlépe s vašimi spokojenými zákazníky.
-ka-