Proč některé začínající firmy přežijí a uspějí, zatímco jiné upadnou do zapomnění? Základem obchodního úspěchu je vytvoření propracovaného obchodního plánu. Nalézáte-li se na začátku svého podnikání, vyhněte se chybám, na které upozornil Allbusiness.com.
1) Snaha o příliš rychlý růst
Růst podnikání je samozřejmě žádoucí, přílišná snaha o rozšiřování firmy se ale nemusí vyplatit. Bude vás totiž stát hodně peněz. Je proto lepší stanovit se realistické cíle, které budou zohledňovat vaše finanční a časové možnosti.
2) Neschopnost vést finance
Firmy, které ve výsledku nepřežijí, si velice často berou příliš mnoho půjček a ze zadluženosti se pak těžko dostávají. Dělejte si záznamy o svých příjmech a výdajích. Vyhýbejte se přílišnému zadlužování.
3) Překročení rozpočtu
Mnoho začínajících podnikatelů přečerpá svůj základní kapitál ještě předtím, než jim to jejich peněžní toky dovolí. Na začátku je potřeba chovat se střídmě a peníze začít utrácet až ve chvíli, kdy budete mít jistotu, že se vám skutečně vrátí.
4) Nedostatek rezervního kapitálu
Buďte připraveni na nenadálé zvýšení cen materiálů nebo pracovní síly. Mějte proto rezervy, které vám pomohou překlenout náročná období.
5) Špatní zaměstnanci
I když máte skvělý obchodní plán, neschopní zaměstnanci můžou všechno zkazit. Zaměstnance si proto vybírejte pečlivě a poskytněte jim důležité informace a školení. Více o náboru a vzdělávání zaměstnanců čtěte na HR News.
6) Neefektivní marketing
Pokud se o vás zákazníci nedozvědí, těžko s vámi mohou uzavírat obchody. Investujte proto do reklamy. Prezentujte se pomocí on-line marketingu nebo sociálních sítí.
7) Podceňování konkurence
Důvěra zákazníků se jen tak nevynoří, musíte se o ni zasloužit. Sledujte konkurenci a snažte se být vždy o krok napřed.
Další články k tomu tématu najdete v sekci Podnikání.
-ka-