Špatné naslouchání znamená ztrátu zakázky

Proč zákazníci nenakupují? Možná proto, že je správně neposloucháte.

Podívejte se, které nejběžnější chyby v naslouchání mohou způsobit, že přicházíte o obchody:

  • Pamatujete si pouze fakta. Naslouchání ale není o paměti. Důležitá je myšlenka v pozadí.
  • Mentální bloky. Existují slova nebo fráze, která mohou poškodit naši schopnost naslouchat. Např. nám připomenou špatný zážitek. Hlídejte si jejich vliv.
  • Vyrušení. Pokud se prodejce nesoustředí, není schopen efektivně naslouchat. Máte-li s tímto problém, projevujte zájem vlastní iniciativou ve formě pokládání otázek.
  • Předpoklad, že rozumíte. Doporučujeme vždy shrnout informace vlastními slovy a nechat si potvrdit, že je správně chápete.
  • Argumentace. Někdy hned v úvodu hovoru uslyšíte něco, s čím nesouhlasíte. Po zbytek konverzace se pak soustředíte na přípravu protiargumentu spíše než na naslouchání dalším informacím. Nejdříve tedy člověka vyslyšte, a pak si nechte chvilku na přípravu odpovědi.

 

-th-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com