Nechodí vám klienti na domluvené schůzky? Víme, co dělat

Mnoho obchodníků, kteří si domlouvají osobní schůzky s potenciálními zákazníky telefonicky, tento problém zná. Máte spoustu domluvených schůzek, připravujete se na ně a máte naplánovaný celý den. Nakonec však z pěti domluvených klientů přijde jen jeden a vy tak ztrácíte nejen celý den, ale i čas, během kterého jste klienty na schůzky navolávali. Víme, co dělat, když vám zákazníci nechodí na schůzky.

Ilustrační snímek

Jedná se skutečně o kvalitní kontakty?

Podle serveru Sales Gravy stojí za tímto problémem často nekvalitní databáze. Lidé, kterým voláte, by měli mít určitý prvotní potenciál, v rámci něhož by o vaše produkty měli mít z nějakého důvodu větší zájem než průměrná populace. Jestliže vámi oslovovaným kontaktům tento potenciál chybí, něco děláte špatně.

Jsou klienti dostatečně motivováni, aby přišli?

Motivace klienta přijít k vám na schůzku má několik rovin. Za prvé je to zvědavost, která hraje velmi významnou roli. Nesdělujte proto po telefonu vše o vašem produktu a některými „tajnostmi“ motivujte zákazníka k tomu, aby přišel osobně. Zákazník také musí být přesvědčen, že ze schůzky s vámi pro něj plyne nějaký skutečný nebo potenciální benefit. Váš hovor s klientem po telefonu tedy postavte tak, aby zákazník schůzku s vámi vnímal jako jedinečnou příležitost.

Neodrazujete zákazníky něčím?

Jestliže vám řada klientů schůzku potvrdí, ale nakonec nedorazí, je dost dobře možné, že vám schůzky po telefonu potvrzují jen proto, aby se vás v danou chvíli zbavili, a to s vědomím toho, že na ni nikdy nepřijdou. Je tedy na místě zamyslet se, jestli klienty něčím neodrazujete. Může to být tím, že příliš takříkajíc tlačíte na pilu, chováte se nevhodně, používáte příliš nátlakové prodejní metody nebo nejste schopni posoudit a vzít v potaz, zda je daný klient vůbec vhodný kandidát na to, stát se vaším zákazníkem.

-mm-

Zdroj: Sales Gravy - mezinárodní komunita profesionálů v oblasti obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales Gravy