Psychologové radí: 6 triků, jak na telefonní prodej

Telefonní prodej může být velmi účinným prodejním nástrojem, pokud obchodník ví jak na to. Nová zjištění z oblasti psychologie umožňují formulovat šest triků, jak můžete coby obchodní zástupce excelovat v prodeji po telefonu.

Ilustrační snímek

Začněte neotřele

Podle blogu společnosti HubSpot byste měli především na začátku volaného nějak překvapit, a to ideálně pomocí nečekané a vtipné repliky, která vás odliší od ostatních telefonních prodejců.

Dejte klientovi najevo, že je jedinečný

Vnuťte zákazníkovi myšlenku, že je jedinečný a lepší než ostatní, a proto si také zaslouží vaše jedinečné řešení: „Tak aktivní a vytížený člověk jako vy potřebuje ten nejflexibilnější a nejindividuálnější přístup.“

Veďte konverzaci

Nenechte zákazníka převzít hovor do vlastních rukou a dejte mu tak najevo, že i váš čas je drahý a nemůžete se bavit se všemi o čemkoliv chtějí.

U telefonování stůjte

Napadlo vás někdy, jak velký vliv na váš hovor a přístup má to, jakou pozici u telefonování zaujímáte? Když stojíte, máte v hlasu více energie, jste aktivnější a sebevědomější.

Používejte ticho

Nic nedokáže vypointovat vaši řeč tak jako ticho. Naučte se mlčet a využívat ticho k tomu, abyste zdůraznili svá slova nebo donutili klienta k vyjádření.

Hrajte na emoce

Rozhodnutí o nákupu není vždy ryze racionální. Bez toho, abyste zapojili i emoční rovinu vnímání daného klienta, to nepůjde. Zapůsobte pozitivně na emoce volaného a hned postoupíte o několik důležitých kroků blíže k úspěšnému závěru.

-mm-

Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog