V marketingu je stále více úkolů automatizovaných, a právě díky tomu musí mít dnešní marketér tomu odpovídající dovednosti. Platí to dvojnásob v oblasti B2B. O které kompetence se jedná?
- Znalost Excelu. Není třeba mít doktorát ze statistiky, ale orientace v tabulkových procesorech, zadávání základních funkcí a práce s tabulkami a daty je nezbytná.
- Google Analytics. Schopnost číst základní data o výkonnosti webových stránek, vyhodnocování klíčových slov apod. jsou věci, které dnes k hodnocení vlivu marketingu potřebuje každá firma.
- Psaní textů (copywriting). V dnešní době se komunikuje napříč různými kanály, ale vše končí u psaného textu, který musí být napsaný efektivně a přesvědčivě vzhledem k poselství a zvolenému kanálu.
- Editace textu. Jedna věc je opravování gramatických chyb a překlepů, druhá věc je posouzení účelnosti textu.
- Disciplína a pravidla pro e-mailovou schránku. Množství počtu zpráv stále roste. Schopnost e-maily vytřídit a reagovat včas na ty urgentní, stejně jako schopnost netrávit na e-mailu celý den jsou klíčovou součástí úspěchu a dobré produktivity práce marketéra.
- Systém řízení úkolů (task management systém). Je třeba si umět rozplánovat, co je třeba udělat hned, co zítra, jaké jsou dílčí cíle a jak budou dosaženy.
- Velká tolerance vůči chaosu a změnám. Moderní marketing je velmi dynamický a schopnost přizpůsobit se změnám a rychle reagovat je naprosto nezbytná. Právě z ní se často odvíjí, zda bude marketér úspěšný či nikoliv.
- Schopnost klást přesné otázky. Právě ta určuje, jak rychle se dostanete k jádru věci a jak poznáte, zda jste v tomto směru vyvinuli dostatečnou snahu. Čím lépe se ptáte, tím lépe můžete marketingovou činnost přizpůsobit a vést k tomu, co je skutečně důležité.
-th-