Napadlo vás někdy, že psi mají mnohem lepší předpoklady pro práci prodejce, než řada lidí? Fakt je, že by asi taky nebyli dokonalí, protože moc štěkají. Na druhou stranu – nedělá to i řada prodejců? Podívejme se však na to, co průměrného psa kvalifikuje na nadprůměrného prodejce.
- Větří každou příležitost. Stačí jakýkoliv kousek voňavého jídla, a s odhodláním půjdou za svým.
- Absolutně si věří. Viděli jste někdy čivavu, jak skáče na dobrmana? Rozhodně jí nevadí, že se svou velikostí má malou šanci vyhrát, prostě se o to znovu a znovu bude pokoušet. Kolikrát se vám stane, že máte zavolat výše postavenému člověku, a telefonát neustále odkládáte, protože máte strach? Nebojte se, jděte do toho.
- Nechápou odmítnutí. Když na psa zakřičíte, možná ho zastavíte na dvě vteřiny. Pak se vrátí ke svému původnímu chování, jakoby se nic nestalo.
- Jsou zaměřeni na vztahy. Konzultativní prodej by pro ně absolutně nebyl nutný. Jsou totiž velmi citliví na jakékoliv pozitivní či negativní signály, které vysíláme tělem, tónem hlasu a výrazem obličeje. Nejspokojenější jsou, když vidí, že jejich chování schvalujeme.
- Překypují energií. Podívejte se na jakéhokoliv psa, který s páníčkem aportuje. Běží pro tenisák po dvacáté stejně rychle jako poprvé. Zkuste být takhle vytrvalí při telefonování naslepo, to by byly jiné výsledky!
- Jsou neustále šťastní a optimističtí. Při prodeji člověka spousta věcí odrazuje. Ale psi to mají jinak. I když si pamlsek tentokrát nevyslouží, vesele fungují dál a věří, že jejich chvíle přijde.
- Váží si toho, kdo je krmí. I když nejsme dokonalí, psi o nás nepochybují, jsou naprosto loajální. Dokážou totéž prodejci vůči svým nadřízeným, stojí vždy za firmou? Nebo naopak – i když zákazník nemá pravdu, uvědomují si, že stále je to jejich zákazník, proto je třeba ho brát vážně?
Takže jestli máte doma pejska, zkuste na něj v práci občas nahlížet jako na zdroj inspirace.
-th-