Prodejní prezentace pro více rozhodovatelů

Stále častěji dělají rozhodnutí komise či týmy lidí. Prodejci s tím musí počítat a přizpůsobit těmto okolnostem svoji prezentaci. Její dynamika se totiž v porovnání s prodejem jednotlivému člověku výrazně změní. Jak se na to připravit?

  1. Před prezentací: Ujistěte se, že všichni mohou zůstat až do konce. Pokud to není možné, pokuste se zjistit roli těch, kteří musí odejít dřív. Jak se podílí na rozhodování? Zajistěte, aby měli ty nejpodstatnější informace před svým odchodem.
  2. Během prezentace: Sledujte všechny. Všimli jste si, že když mluví jeden z nich, ostatní ho poslouchají více než ostatní? Zkuste se na takové lidi během prezentace zaměřit.
  3. Podporujte aktivní účast posluchačů. Pokud jsou potichu, položte otázku. Zeptejte se na názor toho, o kom si myslíte, že je z nich nejdůležitější. Tím, že promluví, se otevřou také další členové jeho týmu.
  4. Na konci prezentace: Ujistěte se, že všichni dostali možnost promluvit. Pokud někdo z nich nic neřekl, pokuste se mu později zavolat, nebo mu zašlete e-mail. Možná měl nějaké otázky, jen je nechtěl pokládat před ostatními.

 

-th-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com