Negativní první dojem
Již to bylo mnohokrát řečeno, a ještě to mnohokrát řečeno bude i v budoucnu. První dojem je ten nejdůležitější. Jak uvádí Sales Gravy, jestliže se vám povede pokazit první dojem při setkání s klientem, máte problém, který je velmi těžké následně spravit. Proto je potřeba být vhodně oblečeni, usmívat se na klienta, působit energicky a pozitivně a ideálně o klientovi něco zjistit předem, abyste ještě před jednáním věděli, jak s ním nejlépe komunikovat.
Malý zájem o klienta
Řada obchodníků přemýšlí, co říci, aby klient po jejich nabídce hned „skočil“. A natolik přemýšlí o tom, jak popsat produkt, že zapomínají, že to nejdůležitější je mít o zákazníka a jeho potřeby skutečný zájem. Nechte klienta mluvit, skutečně se donuťte vžít se do něj a dávejte mu celkově najevo, že vás jeho situace zajímá.
Žádný plán
Obchodník by měl mít v hlavě určitý plán, kam by schůzka měla vést. Měl by mít vytyčený cíl (většinou je to prodej) a měl by mít vypracovanou určitou strategii, jak se k němu dostat. Bez jakékoliv osnovy se obchodníkovi může stát, že schůzka vyplyne do prázdna a klient se rozloučí s vágním prohlášením, že si nabídku rozmyslí. Mějte plán, mějte vypracovanou strategii, postupujte krok po kroku a udržujte jednání s klientem celou dobu pod svou kontrolou.
-mm-