Výsledky studie, zveřejněné na serveru Harvard Business Review, ukazují, že ti nejlepší obchodníci se vyznačují následujícími specifiky:
1. Osobní poslání
Obchod je o penězích a není překvapující, že hlavní motivací prodejců jsou peníze. Top prodejci však zároveň ve své práci vidí poslání, velmi jim záleží na tom, aby byli nejlepší mezi svými spolupracovníky a aby byli kolegy i klienty respektováni coby výjimeční profesionálové.
2. Zájem o prodejní obor
Někteří prodejci u své profese skončili jednoduše proto, že jiné uplatnění nenašli. A co hůře, někteří z nich mají během své kariéry vůči své profesi laxní přístup. Top obchodníci jsou ale hrdí na to, že se věnují právě prodeji, zajímají se o novinky a trendy v oboru a dále se dovzdělávají.
3. Dětství a vzdělání
Výzkum se zajímal o to, jaké měli top prodejci v dětství oblíbené předměty ve škole. Nejčastější odpovědi byly víceméně rovnoměrně rozděleny mezi dějepis, přírodní vědy a matematiku. Nejméně zastoupeny naopak byly tělocvik, cizí jazyky nebo výtvarné předměty.
4. Působení na emoce klienta
Top prodejci vědí, že při prodeji je extrémně důležité působit na emoce potenciálních zákazníků, a proto se soustředí na to, aby se dostali na stejnou vlnu s klienty i v osobní rovině. 49 % těch nejlepších obchodníků uvádí, že hlavní rozdíl mezi nimi a jejich méně úspěšnými kolegy tvoří sympatičnost a příjemný dojem.
-mm-